Tuesday, June 8, 2021

බැතිමතුන්ගේ සිත් පහන් කරවන ශාන්ත ආනා දෙව්මැදුර හා කල්වාරි පුදබිම

             ගාලු පුරවරයේ සිට කිලෝමීටර් 50ක් පමණ දුර ගෙවා මනරම් තුරුලතාවන්ගෙන් පිරි ගම්නියම්ගම්පසු කරමින් ගිං ගඟ මායිම දිගේ උඩුගම තවලම මාර්ගයේ ගමන් කරන්නෙකුගේ නෙත් කදු පන්තිය දෙසට ඇඳී යන්නේ හාස්කමකින් මෙනි. දෙස් විදෙස් සංචාරකයන්ගේ පමණක් නො ව කිතුනු බැතිමතුන්ගේ නොමද ගෞරවයට පාත්‍ර වූ ඒ අපූරු පුදබිම හිනිදුම කල්වාරි පුදබිමයි.

බැලූ බැලූනෙක මානයේ හරිත පැහැයෙන් බබළන තුරුලතා මෙන් ම හිනිදුම පල්ලිය හා කල්වාරි පුදබිම එකට යා කරන්නෙ ගිං ගං කොමළිය මැදින් වැටී ඇති පාලමයි

     දහසක් කිතුනුවන්ගේ පාද ස්පර්ශය ලැබූ ඒ අපූර්ව කල්වාරි පුදබිම මුහුදු මට්ටමේ සිට අඩි 2167ක් උසට දිස් වන්නේ ගාලු දිස්ත්‍රික්කයේ උස ම ස්ථානය බවට සාක්ෂි ඉතිරි කරමිනි.

     පාරිසරික සුන්දරත්වයෙන් හෙබි තුරු ලතාවන්ගෙන් සුසැදි මේ කඳුබිම් පෙදෙස අද ප්‍රචලිත ව ඇත්තේ කුරුස කන්ද ලෙසිනි.

    ඈත අතීතයේ  හිනිදුම් පත්තුවේ ජනතාව ඉතා ප්‍රාථමික ජීවිතයක් ගත කර ඇති අතර1850 වර්ෂය වන විට මෙම ප්‍රදේශයට  කන්‍යා සොයුරියන් තිදෙනෙකු පැමිණ ඇත. ඉන්නේෂියා සොයුරිය මේ අතර ප්‍රධාන වේ. ගිං ගඟ ආශ්‍රිත ව තම වාසස්ථාන පිහිටා ගත් මොවුන් මෙම ප්‍රදේශයේ ජනතාවට  තම ජීවන පැවැත්ම  සකසා ගැනීමට  දැනුම් ලබාදීම හා උදව් උපකාර සිදු කර ඇත. මෙහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස  බෙල්ජියම් ජාතික පියතුමන් තිදෙනෙක් මෙම ප්‍රදේශයට පැමිණ  කුඩා දෙව් මැදුරක් සාදාගෙන ඇති අතරශාන්ත ආනා වතුයාය මිලදී ගෙන පල්ලිය සතු කර ගනු ලැබූහ.

තව ද, මෙම වත්ත ආශ්‍රය කරගෙන  ශාන්ත ආනා විද්‍යාලය ද, ශාන්ත ආනා වෘත්තීය පුහුණු මධ්‍යස්ථානය ද ආරම්භ කර ඇත.ඊට අමතර ව අනාථ දරුවන් සිටින නිවාසයක් ද තිබී ඇති අතරමෙහි අනාථ දරුවන් 300ක් පමණ  රඳවා ගෙන  අධ්‍යාපනය ලබා දී ඇත. 

         දැනට  පවතින දෙව් මැදුර තෙවන වතාවට සාදන ලද දෙව් මැදුර වන අතරමෙම දේව මන්දිරයේ  පෞරාණික ජප මාලයක්ද පවතී. මෙම ජප මාලය මෙම ප්‍රදේශයට පැමිණි ඉන්නේෂියා කන්‍යා සොයුරියගේ බව පැවසෙයි. තව ද 1905 වර්ෂයේදී  බෙල්ජියමේ සිට  ශ්‍රී ලංකාවට ගෙන එනු ලැබූ සුරුවන් දෙකක් ගිං ගඟ ඔස්සේ  මෙම දේව මන්දිරයට රැගෙන විත්  මෙහි තැන්පත් කර ඇත. ඉන්  එකක් සුරුවමක් දේව මාතාවන්ගේ වන අතර  අනෙක් සුරුවම ජේසුස්තුමන්ගේ සුරුවමකි.


මේ අපූරු කඳුබිම ජනතාව අතර මෙතරම් ප්‍රසිද්ධ ව පැවතීමට හේතුව ලෙස ගම්මුන් දක්වන්නේ ජේසුස් වහන්සේ කුරුසය කර තබාගෙන ජෙරුසලම වෙත අවසන් ගමන ගිය දුෂ්කර මාර්ගයේ ම අනුරුවක් මෙම කල්වාරි කන්දේ පවතින බවයි.

   කෙසේ වුවත් මෙම කඳු පියසේ මෙවැනි පුදබිමක් ගොඩනැංවීමට හේතුව හාස්කමකින් සිදුවූවක් ලෙස කිතුනු ජනතාව අතර දැඩි විශ්වාසයක් පවතී.

  1947-1948 කාලයේ දී පමණ හිනිදුම ප්‍රදේශයට ඇතිවූයේ දැඩි නියගයකි. ඒ මහා සිකුරාදා දිනයට සතියකට පමණ පෙරයැයි සඳහන් වේ.ඒ සමඟ ම ඇති වූ ගින්නකින් ග‍ගෙන් එතෙර සම්පූර්ණ කැළෑව ම විනාශ වී ඇත. විනාශ වූ ළදු කැළෑවෙ උස් ස්ථානයක ඉතිරි වූ එක ම ගසක් ජේසුස් වහන්සේ කුරුසයේ ඇණ ගසා ඇති ආකාරය එවකට මීසම් පාලක සිරිල් එදිරිසිංහ පියතුමා හා තවත් පිරිසකට දෘෂ්‍යමාන වී ඇති බව ජනශ්‍රැති කතාවයි.

එවිට මෙම පියතුමන් හට එම ස්ථානයේ  කල්වාරි පුදබිම නිර්මාණය කිරීමට අදහසක් ඇති වී ඇති අතර1948 වර්ෂයේ  අඩි පාරක් සළකුණු කර පහළ සිට ඉහළට ස්ථාන 14ක් නම් කර  එම ස්ථාන 14හි ලී කුරුස නිර්මාණය කර ඇත. පසු කලකදී කොන්ක්‍රීට්වලින් මෙම කුරුස නිර්මාණය කර ඇති අතර, පාද නමස්කාරය සඳහා ප්‍රතිමා 14ක්  ඉදිකර ඇත. ක්‍රිස්තුත්වහන්සේට විරුද්ධ ව විභාග නඩු තීන්දුවේ සිට ක්‍රිස්තුත් වහන්සේගේ ශ්‍රී දේහය සොහොන් ගැබේ තැන්පත් කිරීම දක්වා වූ අවස්ථා 14න් උන්වහන්සේගේ  ජීවන චරිතයේ  වැදගත් සිදුවීම් කියාපායි.

     වසර 108ක පමණ පැරණි ඉතිහාසයක් ඇති මෙම දෙව් මැදුරෙහි බෙනිපස් පෙරේරා මහතා සේවය කරයි.

    වර්ෂ 1958.02.23 වන දින  ගාලු රදගුරු තැන්පත් අති උතුම් ධර්මාචාරඑන්.එම්. ලෞද්‍රියෝ ස්වාමීන් වහන්සේ විසින් මෙම කල්වාරිය කැප කොට  පාද නමස්කාර ස්ථාන ආශිර්වාද කිරීමෙන් පසුව මෙම දෙව් මැදුරෙහි ඉරු දින දිව්‍ය පූජාව සිදු කරනු ලැබීය. 

මෙහි ඇති විශේෂත්වය නම්මඩු පල්ලියේ අප ස්වාමි දුවට කැප කරන ලද මඩු දේවස්ථානය හා සමාන වූ පුදබිමක් ලෙස  මෙම කල්වාරී දේවස්ථානය හැඳින්වීමයි.  දින 45කින් සමන්විත වූ  චතාරික සමයේදී  ජාති, ආගම්, කුල බේදයකින් තොර ව  විශාල ජනකායක්  මෙම පුදබිමට පැමිණෙති.  විදේශීය කතෝලිකයන් ද මේ අතර වේ.  

    මෙය ලංකාවේ දෙවැනි පැරණිත ම කන්ද ලෙස ද හඳුනාගෙන ඇත.  අක්කර 213 කින් යුක්ත ශාන්ත ආනා වතුයායේ තම ජීවිකාව සවිකර ගන්නා  පිරිසක් ද මේ අතර වේ.  මෙම හිනිදුම දේවස්ථානයේ  ශ්‍රී කුරුසයේ ශුද්ධ වූ ධාතුව ද තැන්පත් කර ඇත.

   කල්වාරි පුදබිම තරණය ආරම්භ වන මොහොතේ සිට ම ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උප්පත්තියේ සිට ජීවිත අවස්ථා සිහිපත් කරවන ප්‍රතිමා ඉතා අලංකාරවත් ව දිස්වන බව මා කලින් සඳහන් කළෙමි. මෙම ප්‍රතිමා දුටු ක්‍රිස්තුස් බැතිමතුන් මෙම කදුබිම වන්දනාමාන කරන්නේ ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ වෙනුවෙන් නිර්මාණය වූ ගීතිකාගී ගායනයෙනි. ඔවුන්ගේ දෑස් එම අවස්ථාවල දී කඳුලින් පිරී තිබෙන ආකාරය දැක ගත හැකිය.


මෙම වන්දමාන තුළින් ඔවුන්ට  තව තවත් දෙවියන් වහන්සේට සමීප වන්නට හැකි වේවායි පතමු.

 


No comments:

Post a Comment

  ඩේසි මලින් හැඩවුණු බෝතල් - සපත්තු - ඇදුම් ලස්සනයි කියලා  පුරසාරම් කිව්වට අපි කොහොමද දන්නෙ ඩේසි මලේ ලස්සන... ලස්සනට පිපිලා ඔහේ පිපිලා පරවෙ...